Успешна македонска приказна – Мовино
Успешна македонска приказна – Мовино
Мовино е семејна винарија основана во 2015 година, лоцирана во срцето на тиквешкиот вински регион – најпознатото виногорје во Македонија. Со годишен производствен капацитет од 64.200 хектолитри, односно околу 8.000.000 килограми грозје, Мовино се истакнува како специјалист за производство на наливно вино. Дел од грозјето – околу 600.000 килограми годишно – потекнува од сопствени лозја, додека остатокот се набавува од доверливи локални партнери.
Во последните години, винаријата го прошири својот фокус и кон производство на флаширани вина. Секое вино што го создава Мовино е внимателно прилагодено според специфичните барања и вкусови на клиентите.
Нашата водечка филозофија е едноставна: да создадеме вино што совршено ги одразува вкусот и потребите на секој клиент.
Главниот извозен фокус на Мовино се европските пазари.
Во ова интервју Мовино ја раскажува нивната приказна
Ваши почетоци – Раскажете за вашите почетоци во земјоделството/преработката. Што ве инспирирало да започнете? Како започна Вашата приказна?
Приказната на Мовино започна од љубовта кон лозарството и виното, длабоко вкоренета во семејната традиција. Во 2015 година, одлуката да ја основаме винаријата произлезе од желбата да создадеме нешто автентично – вино што ја одразува душата на тиквешкиот регион и умешноста на генерации посветени на оваа благородна дејност.
Инспирацијата дојде од околината што не опкружува – богатите македонски почви, сонцето кое секојдневно ги грее лозјата и исконската поврзаност меѓу човекот и природата. Сфативме дека токму тука, во срцето на Тиквеш, се наоѓаат идеалните услови за создавање квалитетно вино кое може да го освои светот.
Започнавме скромно, со јасна визија: да го комбинираме традиционалното со современото, да понудиме континуитет, квалитет и уникатен вкус. Денес, Мовино е синоним за доверба и партнерство, со вино кое зборува самото за себе.
Предизвици и пречки – Со какви предизвици се соочивте на почетокот? Како ги надминавте? Дали имавте поддршка?
Како и секоја нова приказна, и нашиот почеток не беше без предизвици. Влегувањето во светот на винарството бара не само страст, туку и сериозна посветеност, техничко знаење и финансиска поддршка. Еден од првите предизвици со кои се соочивме беше поставувањето на стабилна и ефикасна производствена линија која ќе ги задоволи високите стандарди што самите си ги поставивме.
Во тие почетни чекори, голема помош ни беше пристапот до ИПАРД програмите, кои овозможија дел од потребните инвестиции да бидат реализирани со поддршка од Европската Унија и буџетот на РМ. Овие средства беа клучни за набавка на современа опрема и за создавање на услови што одговараат на највисоките европски стандарди во производството на вино.
Успех и постигнувања – На што сте најгорди? Што сметате за Ваш најголем успех? Како придонесувате за економијата и заедницата? Како реагираат купувачите?
Во текот на нашето постоење, постигнавме многу, но она на што сме најгорди е довербата што ја изградивме кај нашите клиенти и партнери. Нашиот најголем успех не е само во количината на произведено вино, туку во квалитетот што го одржуваме и во силната релација што ја негуваме со секој клиент.
Особено сме горди на тоа што, започнувајќи како винарија фокусирана главно на наливно вино, успеавме успешно да го прошириме нашето портфолио со флаширани вина, прилагодени според индивидуалните потреби на пазарите и купувачите.
Со нашето работење, даваме директен придонес кон локалната економија, преку соработка со лозари, вработување на локално население и користење на домашни ресурси. Веруваме дека успехот има смисла само кога се споделува, па затоа редовно учествуваме и во развојот на заедницата, преку поддршка на локални иницијативи и вложување во одржливи практики.
Реакциите од купувачите се нашата најголема награда – позитивни, искрени и охрабрувачки. Секој повратен коментар ни е поттик да продолжиме да се развиваме и усовршуваме, затоа што за нас, вистинскиот успех е кога клиентите не се враќаат по уште – туку остануваат со нас.
Заедница, традиција и иновации – Како ги комбинирате македонската традиција со модерните техники во вашето производство? Како Вашата работа придонесува за локалната заедница?
Во Мовино, веруваме дека корените се основа на секој успешен производ. Затоа со голема почит ја негуваме македонската винска традиција, инспирирани од знаењето и искуствата на претходните генерации. Нашите вина ја носат душата на тиквешкиот регион, со одржување на традиционалните вредности во секој чекор од процесот.
Сепак, не застануваме тука – модерните технологии и иновативните методи во производството се клучни за да ги задоволиме највисоките стандарди и барања на денешниот пазар. Со внимателен баланс помеѓу традицијата и иновацијата, постигнуваме уникатен вкус и квалитет кој ги задоволува и најпребирливите љубители на виното.
Нашата работа има силен импакт и врз локалната заедница. Соработуваме тесно со лозарите од регионот, промовираме одржливо производство и активно вложуваме во развојот на околината. Поддршката за локалните проекти и иницијативи е неизоставен дел од нашата мисија, бидејќи веруваме дека заедничкиот успех го гради здравиот и просперитетен регион.
Поглед кон иднината – Кои се Вашите планови за развој? Што сметате дека треба да направи државата за да бидете уште поуспешни?
Ние во Мовино гледаме со оптимизам кон иднината и постојано работиме на унапредување и развој на нашето производство. Во наредниот период планираме да го зголемиме асортиманот на флаширани вина, да воведеме нови сорти и стилови, како и да ја унапредиме инфраструктурата за производство и дистрибуција. Целта ни е да го прошириме присуството на нашите вина на нови пазари, но и на домашниот пазар. Особено возбудлив дел од нашите планови е пошироката експанзија преку нови насади на сопствени лозја, што ќе ни овозможи поголема контрола врз квалитетот и уникатноста на нашите вина.
Поседувањето и управувањето со сопствени лозја е клучен столб во нашиот концепт за одржливо производство, бидејќи ни овозможува да ги следиме сите фази од развојот на грозјето, да ги применуваме најдобрите практики за заштита на животната средина и да обезбедиме стабилност и врвен квалитет на виното што го нудиме.
Сметаме дека за да продолжиме со успешен развој, од суштинско значење е државата да го поддржи винскиот сектор преку поефикасни политики, финансиски стимули и олеснување на пристапот до европските фондови како ИПАРД. Дополнително, подобрувањето на инфраструктурата и промоцијата на македонското вино на меѓународно ниво ќе помогнат да ја зголемиме конкурентноста и препознатливоста на нашиот бренд.
Веруваме дека со заедничка поддршка од државата, бизнисот и локалната заедница, Македонија може да стане важен играч на светската винска карта.
Порака до јавноста – Што би им порачале на младите? Кој е вашиот апел до потрошувачите?
На младите им порачуваме да веруваат во сопствените идеи и да не се плашат од предизвиците. Винарството, како и секоја друга гранка од аграрниот и прехранбениот сектор, бара труд, трпение и визија – но истовремено нуди можност за креативност, иновација и градење нешто автентично и трајно. Нашата приказна е доказ дека со посветеност, страст и јасна цел, може да се постигне многу, дури и кога почетокот изгледа скромно.
На потрошувачите им порачуваме: поддржете го домашното производство. Со секое купено македонско вино не само што уживате во квалитет и вкус што раскажува приказна, туку директно вложувате во локалната економија, во зачувување на традицијата и во иднината на македонските лозаро-винарски семејства.
Изберете вино со душа. Изберете квалитет што расте тука – со љубов, визија и посветеност.
Мислење за кампањата „Македонско најдобро“ – Што значи за Вас? Дали придонесува? Што би сакале да видите понатаму?
Кампањата „Македонско најдобро“ ја гледаме како важен чекор во насока на поддршка на домашното производство и подигнување на свеста кај потрошувачите за квалитетот што се создава тука, во нашата земја. За нас, оваа кампања не е само маркетинг-алатка, туку и симбол на доверба, поттик и признание за македонските производители кои со труд и посветеност создаваат производи со светски потенцијал.
Веруваме дека „Македонско најдобро“ придонесува за зајакнување на националниот идентитет и гордоста на потрошувачите кон локалните брендови. Преку вакви иницијативи се гради мост помеѓу производителите и потрошувачите, се поттикнува локалната економија и се создава здрава конкурентност во рамките на домашниот пазар.
Во иднина, би сакале да видиме уште посилна и подолгорочна поддршка од државата и институциите за оваа кампања – преку вклучување на повеќе мали и средни производители, организирање на заеднички настапи на странски пазари, како и едукација на потрошувачите за значењето на изборот на македонски производи.
„Македонско најдобро“ е повеќе од слоган – тоа е движечка сила за нашата заедничка иднина.